آب درمانی خوب یا بد؟

افزایش جریان خون و آب درمانی
خوب است بدانید که حالت بدن در آب با خشکی متفاوت است؛ زیرا به طور کلی زمانی که انسان در آب قرار می‌گیرد تغییراتی در بافت‌ها و اندام‌های بدن ایجاد می‌شود و همین موضوع موجب بروز تغییرهایی در درجه حرارت بدن خواهد شد. البته این حالت هنگام شنا کردن بیشتر دیده می‌شود و همین موضوع با افزایش حرارت بافت‌های مختلف بدن میزان سوخت و ساز با متابولیسم عمومی همراه است که در نتیجه همه این رویدادها افزایش درجه حرارت بدن و تند شدن جریان خون نیز را به همراه دارد.

 

تقویت عضلات نتیجه آب درمانی
البته کسانی که در آب قرار می‌گیرند احساس بی‌وزنی می‌کنند که همین بی‌وزنی موجب کاهش وزن اندام و در نتیجه انجام بهتر و راحت‌تر انواع تمرین‌ها می‌شود. به کسانی که از دچار کمردرد هستند توصیه می‌کنیم که گاهی با مشورت پزشک در استخر فقط راه بروند؛ بنابراین به طور کلی کاهش درد و گرفتگی عضلانی، تقویت عضلات، جلوگیری از پوکی استخوان، ارتقاء بهداشت پوست و مو و جلوگیری از ایجاد زخم فشاری و... از جمله مزایای آب درمان است.

 

هر بیماری با آب درمان نمی‌شود
خوب است بدانید که همه دردهای مفصلی با ورزش در آب درمان نمی‌شود زیرا تجویز آب درمانی دارای شرایطی است که پزشک با توجه به آن درمان را برای بیمار تجویز می‌کند. به طور مثال در بیماری روماتوئید آرتریت رطوبت آب موجب فعال شدن روماتیسم می‌شود و این زمان است که درد با فعالیت در آب افزایش می‌یابد. بنابراین بدون تجویز پزشک نباید به آب درمانی روی بیاوریم.

 

مبتلایان به دیسک کمر! آب درمانی با احتیاط
در دیسک‌های شدید بیشتر از 50% یا تنگی شدید کانال نخاعی انجام هرگونه فعالیت آب درمانی با احتیاط باید صورت گیرد، زیرا این نوع ورزش‌ها موجب افزایش درد و بی‌حسی اندام‌ها می‌شود. بنابراین این گونه فعالیت خودسرانه نه تنها دردی را دوا نمی‌کند بلکه دردهای جدیدی به بیمار تحمیل خواهد کرد به طوری که فرد مجبور است برای درمان آن به روش‌های دیگر متوسل شود.

 

کوچک کردن شکم با پیاده‌روی در آب
باید توجه داشته باشید که انجام هر نوع تمرین با بیماری همخوانی داشته باشد. به طوری که راه رفتن در آب با حرکت پا به سمت جلو و عقب به تقویت عضله‌های کمر، لگن و شکم خواهد شد که در موارد کمردرد‌های مزمن و کوچک کردن شکم کاربرد دارد.

 

قبل از آب، تمرین کنید
خوب است بدانید که بهترین راه برای تسکین دردها انجام تمرین‌های ورزشی متناسب با مشکل بیمار است به طوری که ابتدا تمرین‌های سبک آغاز می‌شود و به مرور با توجه به توان بیمار افزایش یابد.

بنابراین توصیه می‌شود افراد بیمار پیش از ورود به استخر در جکوزی یا سونا به مدت 5 دقیقه به نرمش‌های بی‌ضرر و بدون پرش اقدام کنند. البته باید توجه داشته باشید که انجام این حرکت‌ها منوط به وجود نداشتن عارضه‌های محدود کننده مانند: مشکلات قلبی و حساسیت‌های پوستی و... است. بنابراین باید بیماران با توجه به وضعیت جسمانی خود و در میان گذاشتن آن با پزشک معالج چنین درمان‌هایی را انجام دهند.

 

توصیه‌های نهایی
در آب‌های خنک‌تر مدت زمان کوتاه‌تری باید حضور داشت، بنابراین توصیه می‌شود آب ولرم، نه سرد و نه گرم، در درمان بعضی بیماری‌ها موثر است، به شرط آنکه توسط پزشکی مجرب در زمینه آب درمانی تجویز شده باشد؛ بنابراین برای درمان هرگونه درد در دست و پا نباید آب درمانی انجام شود.

/ 3 نظر / 10 بازدید
آرش

رفتم دستشویی گوشین دستم بود ، دقیقا بالی مدخل توالت رفتم گوشیم رو بزارم جیبم که یهو گوشیم از دستم افتاد ! منم با یه حرکت انتحاری با پا با تمام قدرت زدم زیر گوشی زارت خورد به سقف دستشویی و بعد پخش شد !!! لاششو گرفتم بعد درش افتاد اونور باتریشم داشت میومد سمت سوراخی که با پام کنترلش کردم ! یعنی همچین آدم سریع الرفلکسی هستم من

آرش

هی!! دیشب پیام دادم به دوستام... . . . . ___________________ در این خط ها با نوشته هات در این روزای پایانی سال برامی یک یادگاری بنویس! . . . . اولی: برو عامو شارژ ندارم دومی:سوسول بازی در نیار بچه! سومی:خیلی خری چهارمی:یه شارژ5 تومنی بفرس اخری:سرتو بذار رو شونم خوابت بگیره، جاخالی میدم حالت بگیره! من برم خودمو معرفی کنم

آرش

خنده را معنی سرمستی مکن انکه میخندد غمش بی انتهاست…