12 نکته را برای پیشگیری از سرطان جدی بگیرید

1- ورزش کنید و فعالیت بدنی مداوم و منظم داشته باشید.


2-وزن خود را در حد متعادل حفظ کنید.


3- زیاد غذا نخوریم و چاق نشویم.


4 -بجای سرخ کردن موادغذایی در روغن از غذاهای آب‌پز استفاده کنید.
 

5- مصرف گوشت‌های قرمز و چربی‌های حیوانی و لبنیات چرب را تا حد امکان کم  کنید و بجای آن از غذاهای گیاهی، ماهی و مرغ پوست گرفته شده استفاده کنید.


6- اگرچه روغن‌های گیاهی مانند روغن زیتون، ذرت، سویا، آفتاب گردان و کنجد از سایر  روغن‌ها خیلی بهتر است اما آنها را نیز بی‌رویه مصرف نکنید.


7- هر روز سبزی و میوه بخورید.


8- از غلات کامل و سبوس‌دار استفاده کنید.


9- مصرف غذاهای دودی، نمک‌سود و انواع شوری‌ها را کنار بگذارید.


10- غذا را خارج از یخچال نگهداری نکنید و مدت نگهداری غذا در یخچال و فریزر هم  محدود باشد.


11- نوشابه‌ها و آبمیوه‌های غیرطبیعی ننوشید.


12- توجه داشته باشید که خوردن تنقلاتی مانند پفک، چیپس و غذاهای آماده همچون  سوسیس، کالباس و پیتزا برای همه مضر است؛ بویژه برای کودکان

 

/ 3 نظر / 20 بازدید
هتل شبستان رشت

سلام مطالبتون زیبا و دلنشین بود عالی بود حتما به ما سر بزنید اگه دوست داشتید نظر هم بزارید موفق باشید[گل]

elh@m

[قلب][بغل][خجالت][گل] لایک