عادت هایی که می تواند سالها به عمرتان بیفزاید

نکته: بهانه نگیرید و عادت کنید تا سر وقت وارد رختخواب شوید! این  کار نه تنها به شما کمک می کند تا به کارهای روزمره خود برسید بلکه می تواند ۷ سال  به عمرتان بیفزاید.

 

 

عادت به خوردن غذاهای سالم کنید

 

عادت کنید تا غذای سالم بخورید تا عمرتان زیاد بشود

 

رژیم غذایی مناسب و سالم یکی از مهمترین عوامل در طول زندگی ما و  چگونگی احساس ما در زندگی می باشد. مثلا افرادی که در اوکیناوا، ژاپن، زندگی می  کنند تقریبا تا حدود ۸۱ سالگی عمر می کنند؛ بیشترین طول عمر در جهان را این افراد  بخطر خوردن غذای سالم دارند اما در امریکا میانگین طول عمر افراد حدود ۷۸ سالگی می  باشد. برخی از دانشمندان بر این باورند که بدلیل جزیره نشینی ژاپنی ها، رژیم غذایی  آنها از کیفیت بالایی برخوردار است که شامل سبزیجات و گیاهان می باشد و بندرت در  آنها گوشت، قند و نشاسته یافت می شود.

 

نکته: غذای سالم خوردن همیشه آسان نیست، اما کم هزینه است. وقتی  میگم “سالم”، منظورم غذاهای بسته بندی شدهء داخل سوپر مارکت ها نیست- منظورم اینه  که با کمترین هزینه در هر جایی می توانید غذای سالم پیدا کنید بنابراین به غذاهایی  مثل میوه ها، سبزیجات، حبوبات، غلات، پروتئین و شیر رجوع کنید و یادتان باشد که یک  دستور غذایی مناسب برای پخت هر غذایی پیدا کنید.

 

 

 

عادت به ورزش کردن را فراموش نکنید

 

ورزش از شما محافظت می کند

 

تحقیقات اخیر نشان داده اند که افراد بسیاری بیشتر در حال نشستن  هستند و اصلا به ورزش اهمیت نمی دهند. اما وقتی بحث سلامتی در میان باشد، می توان  گفت ورزش بطور مرتب یکی از مهمترین راه های قوی برای افزایش سلامت و طول عمر شماست.  مطالعات دانشگاه پزشکی نشان داده که افرادی که در جوانی روزانه حدود ۳۰ دقیقه پیاده  روی می کردند و در کنار آن ورزش های نیروزا انجام می دادند تقریبا ۴سال بیشتر از  افرادی که تحرک نداشتند زنده می مانند. بیشتر هم بخاطر اینکه آنها با ورزش از  بیماری های قلبی جلوگیری می کردند.

 

نکته: رفتن به باشگاه شاید هزینه بر باشد اما یادتان باشد که برای  ورزش کردن نیاز به دستگاه های پیشرفته و مدرن نیست. راه رفتن، دویدن، و ورزش هایی  مثل دوچرخه سورای و غیره هیچ خرجی برای شما ندارد.

 

 

 

عادت کنید با استرس کنار بیایید: + ۸ سال

 

 

زندگی شامل استرس هم میشود اما وقتی که فشار آن شدید و ادامه دار  باشد می تواند ۸ سال  از زندگی شما را بگیرد. استرس مزمن در هر سنی آسیبی بزرگ برای  هر فردی می تواند باشد  و در آخر یا دچار فراموشی و یا عمر کمتر خواهد بود. اما اگر  یاد بگیرید که اضطراب خود را تا حدی کاهش دهید می توانید به همان میزان بیشتر زندگی  کنید.

 

نکته: اگر زندگی برایتان استرس آور است، ارزیابی کنید که چطور می  شود این فشار عصبی را کاهش داد. اگر بتوانید بر اضطراب خود غلبه کنید مطوئن باشید  یک زندگی بهتر خواهید داشت. ورزش کنید یا هر وقت توانستید مدیتیشن کنید. بعضی وقت  ها سعی کنید به زندگی لبخند بزنید، هیچ چیز بدتر از مرگ زودرس نسیت.

 

 

 

عادت کنید که چاق نشوید: + ۳ -۱۰ سال

 

 

چاق شدن برای بدن واقعا مضر است. در سال ۲۰۰۹ تحقیقاتی انجام شد که  نشان داد چاقی معمولی که الان بسیار رایج است انتظار زندگی را تا ۳ سال از شما می  گیرد در حالی که چاقی شدید می تواند ۱۰ سال از عمر شما را بگیرد.

 

نکته: رژیم و ورزش بخش های مهمی در مسئله چاقی می باشد اما با این  حال افراد چاق باید حتما با متخصص مربوطه مشاوره داشته باشند چرا که کاهش وزن برای  افراد چاق باید آهسته آهسته انجام شود.

 

 

 

عادت سیگار کشیدن را ترک کنید: +۲۵ سال

 

 

بله درست خوندید: نکشیدن سیگار باعث می شود تا ۲۵ سال مضاف از  زندگی خود لذت ببرید. بعلاوه افرادی که سیگار نمی کشند به ازای هر جعبه سیگار می  توانند پول هایشان را ذخیره کنند.

 

نکته: هیچ چیزی به اندازه یک زندگی سالم ارزش ندارد. با سیگار  کشیدن تقریبا تمامی پول خود را بعد از مدتی از دست خواهید داد. از همین حالا فکر  بدن و سلامتی تان باشید.

/ 1 نظر / 13 بازدید

سلام لینک شدید